Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Szétvágni sem lehet az új BMW-t

 

Mi is megtapogathattuk itthon a gyár által a genfi világpremiert megelőző, korai bemutatóra küldött két új 5-ös BMW-t. Az új modellből itthon elkeltek az első darabok, köztük több nyolchengeres, 23 milliós 550i is.

 

Nyitásként négy benzinessel és két dízellel jön

Botlás kizárva

Egy 535i volt a lepel alatt
A régióban turnézó autók formájáról mindenkinek megvan a saját véleménye. Nekem főleg oldalról volt jó nézegetni a függőlegesen álló veséket, a remekbe sikerült tetőívet és a klasszikusan hátsókerék-hajtású autós arányokat a rövid első túlnyúlással.

Van, aki szerint az új gyávább elődjénél, túlságosan konformista, szerintem például nem olyan formátlan, újra egy sportosan elegáns autó. A BMW nem nagyon kockáztathat, mert az Ötös adja a konszern profitjának felét, ezt a modellt szokás cash cow-nak nevezni. A konkurensek sem kockáztatnak, az E-osztályt igen jól fogadta a piac és az Audi sem fog botlani a következő A6-tal, ez szinte biztos.

Az orr helyett a fedelek készülnek aluból
Hét éve az E60/61 bemutatásakor a BMW nem győzte magasztalni a teljes egészében alumínium orr-részt, mert ez kevésbé drága, mint az Audi A2 vagy A8 teljes egészében alukasztnija, viszont könnyebb, mintha acélból volna.

Mégsem olyan csodás az aluorr?

Emlékszem a sajtóanyagra, mekkora vívmányként dicsérte a tűzfalig könnyűfémből lévő orr és a szélvédőtől következő acéltest különleges rögzítési módszerét, a ragasztásos szegecselést.

Visszatér az 535i
Egy turbó, új szelepvezérlés az 535i-ben
Egy BMW-affin autóbuzi legalábbis megborzong, ha egy Ötös hátulján azt látja: 535i. Az új 535i-t, nevével és elődeivel ellentétben, nem 3,5 literes szívó hathengeres benzines repíti, hanem az Év Motorja címekkel gazdagon megszórt 3,0 literes turbómotor utódja.

A fő különbség a kettő között a feltöltésben, a szelepvezérlésben és a befecskendezésben van. Az eddigi két kis feltöltő helyett az újnak egy is elég, etetését a friss fejlesztésű közvetlen befecskendezés végzi. Pillangószelepre nincs szükség, mert a Valvetronic a szelepnyitás mélységének szabályozásával adagolja a hengerbe kerülő levegő mennyiségét. A teljesítmény maradt 306 lóerő, a maximális nyomaték 400 Nm, de most kicsit előbb, 1200-as fordulattól állandó 5000-ig.

Régi szép idők!

211-218 lóerős volt az 535i és az M535i E34-es modell Matazo Kayama 1990-es műve az Art Car szériából
Az új motor a V8-as 540i-t igyekszik pótolni. 1,3 literrel alacsonyabb szabványos átlagfogyasztása örvendetes, de a mínusz két henger ezen a szinten fájó presztízsveszteség, hiszen már az 520d is épp elég erős és dinamikus lehet.

Korábban az első három generációból készült M5355 i illetve 535i, az E12-ből és az E28-ból 218 lóerővel. Az 1988-tól gyártott E34-es szériából az 535i a katalizátor miatt 211 lóerős volt. A hengerenként kétszelepes motorral végig kora egyik legjobb sportlimuzinja volt az 535i. Két gázfröccs egész estét betöltő hangélményt ad benne, csodás járásáról és letaglózó erejéről nem is beszélve.

Alig hízott, sokat szilárdult

Vágási pontok szolgálnak mentési célra tűzoltóknak
Nos, ennek vége. Elsősorban a töréstesztek feltételeinek szigorítása miatt fordított hátat a BMW az eddigi megoldásnak, főként az egyesült államokbeli oldalütközési teszthez lett volna túl gyenge a könnyűfém struktúra.

Az új modell váza szupernagy szilárdságú acélból van. Ez a fém annyira erős, hogy a fejlesztőknek külön vágási pontokat kellett kialakítaniuk, hogy egy balesetben a tűzoltók menteni tudják az utasokat. A képen lilával jelölt szupernagy szilárdságú acélt másképp nem vagy csak nagyon nehezen vágnák át a tűzoltók a hidraulikus feszítő-vágóval és a többi célgéppel. tudtuk meg Kiszely Csabától, a BMW műszaki oktatójától.

Mi micsoda? - Extrák az új 5-ösben
A felülnézetet látni a parkolókamerával néhány Nissanban
Kanyarodófény (Bending Lights) funkcióval kiegészített adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights) változó fényeloszlással és adaptív fényszórómagasság-állítással (Adaptive Headlight Range Control), fényszóró-asszisztens (High Beam Assistant), parkolássegítő rendszer (PDC), tolatókamera, Surround View Side View ésTop View funkciókkal.

Továbbá éjjellátó rendszer (BMW Night Vision) személyfelismeréssel, Head-Up-Display (HUD), parkoló-asszisztens (Parking Assistant), Stop & Go funkcióval kiegészített aktív sebességszabályzáshoz (Active Cruise Control; ACC) csatlakozó, a ráfutásos baleset veszélyére figyelmeztető és fékezési funkció, sávváltás figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning).

Az élőlényekre koncentrál az éjjellátó
Van sávelhagyás-figyelmeztető rendszer(Lane Departure Warning), sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), automatikus bővített segélyhívás (Enhanced Emergency Call)

És ez még csak a fékrendszer!

Szériakivitelben: Dinamikus Menetstabilizáló (DSC) és Blokkolásgátló (ABS) illetve Dinamikus Vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC), Kanyarbeli Fékszabályzás (Cornering Brake Control; CBC), Vészfékrásegítő (DBC), a féktárcsák rendszeres szárazra fékezése (Dry Braking), Féknyomás-kiegyenlítés (Fading Compensation), Emelkedő-asszisztens (Start-Off Assistant)

Nincs vége, az új 5-ös BMW még igen sok minden tud, aminek csak a túloldalon maradt hely...
 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.