Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


...

Épp ottjártamkor vizslatta az autót Martin Winterkorn, korábban az Audi, most a Volkswagen-konszern igazgatótanácsának elnöke és Ulrich Hackenberg, a Volkswagen fejlesztési vezetője.

Nem jut be a hideg, a ferde hát dacára
Az 5 GT igencsak foglalkoztatta őket, mert a ferdehátú luxusautóról az Audinak is van ígéretes elképzelése. A standon mozgó BMW-s designerek szerint az övék a jobb és sokoldalúbb koncepció, de ezt majd az autóvásárlók eldöntik.

Speciális ajtó a mínuszok ellen

Vélt fölényüket többek között a csomagtérfedélre alapozzák. Az ötödik ajtó a Skoda Superbéhez hasonlóan kétféleképp nyílik. Kisebb bőröndök vagy sporttáskák beférnek csak a hátfal felnyitásával, nagyobb feladatokhoz a szélvédővel együtt felemelkedik a teljes csomagtérfedél.

21 colosak a felnik
Ez a részletmegoldás rendkívül fontos! A bőséges téren kívül az 5 GT-vel szemben alapelvárás a luxuskényelem is, amivel nem fér össze a hátulról besüvítő mínusz 17 fok egy aktatáska vagy néhány szatyor berámolásakor.

Papíron nevetségesen kicsi a csomagtartó, a gyári adat 430 liter. Arra a kérdésemre, hogy hol bukták el a teret, Hans-Jürgen Branz az állítható hátsó üléssel ad magyarázatot. "A pad 10 centit mozog előre-hátra, ez az adat a leghátsó állásra vonatkozik, a 7-eshez mérhető lábtérrel. Az ülést előrehúzva 570 liternyi a hely."

Nem elég, ha szép
Igencsak különleges a genfi pódiumon forgó koncepcióautó fényezése. Az angolból folyékonyfémes metálfényezésnek fordítható szín attól olyan szép, hogy a benne csillogó fémrészecskéket az utcai autókon megszokottnál jóval finomabbra granulálja a festékgyár. A réz ezen árnyalata remekül áll az autónak, de a széria BMW-ket nem véletlenül nem lehet hasonlóan egyedi fényezéssel kapni. Az egyik ok a festék drágasága, de nem ez zárja ki a használatát. Nemigen bírná a gépi mosókat és a karambolos javítása is problémás volna.

Eddig dicsérték, mégis eltűnik, mi az?

Felkészítettük a hibridhajtásra - tudtuk meg GT-ről a projekt vezetője
2003-ban a mostani Ötös bemutatásakor a BMW joggal magasztalta az alumíniumból készült orr-részt, amellyel az első szélvédőoszloptól acélkasztnis Ötösben csökkentették a súlyt és az első tengelyre jutó terhelést.

Ez a megoldás az 5 GT-ből és a 2010-re várható új 5-ösből is hiányzik. Azt mondják, azért, mert az acélkarosszéria a mai acélfajtákkal jobb kompromisszumot biztosít a súly és az elvárt szilárdság között, mint az alu-acél vegyes építés.



Kerámia és valódi fa, ahová csak nézünk
Ne feledjük, hogy a mostani 5-ös állítólag még a négycsillagos eredményért is túlórázott az Euro NCAP-teszten. Kár volna elhallgatni, hogy az új struktúra valószínűleg kevesebbe is kerül, mert az acél és az alumínium részek összeillesztése bonyolult és költséges megoldásokat igényel.

Turbós motorok, 6 és 8 hengerrel

Úgy tudjuk, a széria 5 Gran Turismo ősszel kint lesz Frankfurtban, akkorra biztosat mondhatunk a motorjairól is. Jó eséllyel az új 7-es hat- és nyolchengeres benzines turbómotorjaival jön ki az 5 GT. A 3.0 biturbó 326, a V8-as 407 lóerős lehet. A háromliteres dízelmotor talán 245 lóerős lesz, az automata pedig a ZF vadonatúj nyolcfokozatú váltója.

Ferdehátú luxusautó: a BMW bevállalja
A kocsi Dingolfingban készül majd, ahol az 5-ös és a 7-es is. A BMW-nél az Egyes és a Hármas, illetve az 5-ös, a 6-os és a 7-es széria épül közös padlólemezre, ezért logikus egy helyen gyártani őket.

Ferdehátú luxusautó?

Mivel a szériaautó résmodell, a BMW nem akar belőle néhány tízezernél többet eladni évente. Talán még a gyári szakértők sem tudják, mennyibe kerül majd, vagy aki igen, az hétpecsétes titokként őrzi.

Hans-Jürgen Branzból annyit sikerült kihúznunk, hogy azonos motor esetén az 5 GT vételára érezhetően közelebb lesz egy Ötöshöz, mint a Heteshez. Könnyen lehet, hogy a BMW-nek sikerül az, ami másoknak nem: ferdehátú autója sikeres lesz a felső kategóriában.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.